2017, július 21. péntek
Főbb hírek

Reklám

A száguldó cirkusz – DHL módra

A száguldó cirkusz – DHL módra

A motorok felbőgnek, a levegő megtelik benzingőzzel, és minden tekintet a rajtvonalra szegeződik. Míg a versenyzők és csapataik az első helyért küzdenek a pályán, a háttérben komoly logisztikai munka folyik annak érdekében, hogy futamról futamra minden tökéletesen működjön a világ legnépszerűbb motorsport rendezvényén, a Forma-1-ben. A DHL már több mint 25 éve biztosít egyedi logisztikai megoldásokat a Forma 1 számára, 2004 óta pedig nemcsak elkötelezett támogatója, hanem a „száguldó cirkusz” hivatalos logisztikai partnere is.

DHL_Formula1

A teljes szezon alatt közel 300 ezer tonnányi rendkívül sérülékeny rakomány szállítását kell megoldani a 20 versenyhelyszín között, 5 kontinensen, földön, vízen és levegőben. A határidők szorosak, így a DHL és a Forma 1 menedzsmentje folyamatos együttműködésben dolgozik azon, hogy minden apró részlet időben a helyére kerüljön.

A tévében szűk két órán át nézzük a Forma–1-es pilótákat és a csapatok küzdelmét, meg esetleg egy nappal korábban az időmérőt, de egy szobában ülve, sőt még a lelátóról sem látunk sokat abból, ami ahhoz kell, hogy az autók a pályára hajthassanak – pedig rengeteg ember pontosan megtervezett és összehangolt munkája szükséges nem csak a sikerhez, de ahhoz is, hogy egyáltalán odajussanak a versenyhelyszínekre.

DHL TV Commercial, UK
2004 óta a sportág hivatalos logisztikai partnere, a DHL harmincfős csapata dolgozik azon, hogy minden szükséges eszköz időben a pályára jusson. Két szám talán érzékelteti, mekkora feladat ez: évente 300 ezer tonna rakománnyal közel 160 ezer kilométert tesznek meg a versenyek illetve tesztek között.

Utazás a tengerentúlra

Még nagyobb szervezést igényelnek a tengerentúli futamok. Ilyenkor Londonból és Münchenből összesen öt Boeing–747-es szállítógép viszi a csapatok felszerelését. Gyakran előfordul, hogy a tengerentúli futamok között nincs szünet – ilyen volt például a szezon első két versenye, az Ausztrál majd a Maláj Nagydíj –, akkor nincs idő visszacuccolni Európába, ezért az ilyen futamokra a szokásosnál is több alkatrészt kell csomagolniuk.

DHL TV Commercial, UKAz Európán kívüli versenyek száma évről évre nő, így egyre több szervezést és energiát igényel a csapatoktól és a logisztikai partnertől is.

Forrás:: DHL

Hozzászólok a cikkhez

Az e-mail címet sehol sem publikáljuk.A kötelezően kitöltendő mezők jelölése *

*


9 + három =

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Görgetés az oldal tetejére