2017, november 19. vasárnap
Főbb hírek

Reklám

Budapesten a SWISS Bombardier CS100-as gépe

Budapesten a SWISS Bombardier CS100-as gépe

Csütörtökön délután landolt Budapesten a  SWISS svájci légitársaság legújabb szerzeménye, a világ legújabb utasszállító repülőgépe, a Bombardier CS100-as — közölte csütörtökön a Budapest Airport. A Bombardier CS100-as típusú, gépe rendkívül csendes és környezetbarát működésével, gazdaságos üzemelésével emelkedik ki a nemzetközi mezőnyből.

A pilótakabinban öt hatalmas, színes  számítógépes monitor tájékoztatja a pilótákat a repülés paramétereiről, akik egyébként nem hagyományos  botkormánnyal, hanem szintén számítógépes „sidestickkel” vezetik a repülőt.

A pilótakabinban öt hatalmas, színes
számítógépes monitor tájékoztatja a pilótákat a repülés paramétereiről, akik egyébként nem hagyományos
botkormánnyal, hanem szintén számítógépes „sidestickkel” vezetik a repülőt.

A svájci légitársaság 125 személyes (20 business- és 105 turista osztályú hely) repülőgépe a magyar
főváros mellett Prágába, Genfbe, Varsóba, Párizsba, Brüsszelbe és Manchesterbe közlekedik. A kanadai fejlesztésű Bombardier CS100 típusú repülőgéppel váltja le a SWISS a flottából fokozatosan leselejtezett Avro RJ100 típusú
gépeit.

Agép rendkívül csendes és környezetbarát működésével, gazdaságos üzemelésével emelkedik ki a nemzetközi  mezőnyből. Fotó: Balogh Tamás

Agép rendkívül csendes és környezetbarát működésével, gazdaságos üzemelésével emelkedik ki a nemzetközi
mezőnyből. Fotó: Balogh Tamás

A kanadai CS100-as repülőgép számos technológiai újdonságot tartalmaz, az ma már szinte természetesen a repülésben, hogy számítógépek vezérlik a repülés minden fázisában. A pilótakabinban öt hatalmas, színes számítógépes monitor tájékoztatja a pilótákat a repülés paramétereiről, akik egyébként nem hagyományos botkormánnyal, hanem szintén számítógépes „sidestickkel” vezetik a repülőt.

A gép szárnyainak és törzsének építésekor a súlycsökkentés jegyében nagyon sok ún. kompozit (pl. szénszálas erősítésű műanyag) anyagot használtak, és kiváló aerodinamikával rendelkezik.

A gép szárnyainak és törzsének építésekor a súlycsökkentés jegyében nagyon sok ún. kompozit (pl. szénszálas erősítésű műanyag) anyagot  használtak, és kiváló aerodinamikával rendelkezik. Fotó: Balogh Tamás

A gép szárnyainak és törzsének építésekor a súlycsökkentés jegyében nagyon sok ún. kompozit (pl. szénszálas erősítésű műanyag) anyagot
használtak, és kiváló aerodinamikával rendelkezik. Fotó: Balogh Tamás

Szintén vadonatújnak számítanak a Pratt&Whitney PW1524G típusú, ún. áttételházas sugárhajtóművei (geared turbofan), amelyek egyfelől 20 % üzemanyag megtakarítást eredményeznek, másrészt lényegesen csendesebbek a versenytársaknál. Erről Budapesten, működés közben győződhettek meg a meghívottak.

Forrás:BUD.hu

Hozzászólok a cikkhez

Az e-mail címet sehol sem publikáljuk.A kötelezően kitöltendő mezők jelölése *

*


nyolc + = 12

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Görgetés az oldal tetejére