2018, október 18. csütörtök
Főbb hírek

Reklám

Repülnek a megatonnák Budapestre

Repülnek a megatonnák Budapestre

Az olcsóbb üzemanyag, a magára találó gazdaság jótékonyan hat a légi áruszállítás növekedésére is. A ferihegyi repülőtéren tavaly nemcsak az utasforgalom ért el csúcsot, de a cargo-üzlet is beindult. A Budapest Airport befektetőt keres egy ultramodern raktárváros felépítéséhez.

 Tavaly novemberben a személyszállító járattal egyidejűleg az Emirates SkyCargo, vagyis a teherszállító üzletág is megkezdte budapesti tevékenységét. fotó: Budapest Airport


Tavaly novemberben a személyszállító járattal egyidejűleg az Emirates SkyCargo, vagyis a teherszállító üzletág is megkezdte budapesti tevékenységét. fotó: Budapest Airport

Bár a Malév 2012-es csődje miatt a Budapest Airport kénytelen volt befagyasztani a tervezett Cargo City megépítését a 2-es terminál mellett, a ferihegyi repülőteret üzemeltető cégnél még nem adták fel a reményt, hogy a gazdaság fellendülésével párhuzamosan tovább növekszik az igény a légi teheráru-szállításra. Tavaly többek közt arab befektetőknek kínálták fel a tervet, amelynek eredményeként mintegy húszmillió eurós befektetéssel épülhetne meg a Cargo City a repülőtér Vecséssel határos oldalán, a 2-es futópálya mellett.

A Turkish már hetente három menetrend szerinti kargójárattal közlekedik Budapest és Isztambul között.fotó: Budapest Airport

A Turkish már hetente három menetrend szerinti kargójárattal közlekedik Budapest és Isztambul között.fotó: Budapest Airport

Eközben az elmúlt években sikerült olyan fontos üzleti partnereket Budapestre csábítani, mint a Turkish Cargo vagy az Emirates SkyCargo. Mind a két cargo- légitársaság heti rendszerességgel üzemeltet járatot Budapestre. A Turkish már hetente három menetrend szerinti cargo járattal közlekedik Budapest és Isztambul között. A járatszámemelés a Turkish Cargo budapesti piacon elért eredményeinek köszönhető: 2014-ben közel 30 százalékkal növelték az árumennyiséget a korábbi évhez képest, és mintegy 3500 tonna teherárut szállítottak a magyar főváros és Isztambul között. A török légi cég gépei elsősorban textil-, valamint távol-keleti elektronikai árut szállítanak Magyarországra, kifelé pedig gyógyszerészeti, illetve gépipari termékeket, valamint Magyarországon gyártott elektronikai cikkeket visznek. A Turkish Airlines teheráru-szállító leányvállalata Isztambulon keresztül a világ 108 országának több mint 260 városával köti össze Budapestet, beleértve a 48 kargócélállomást. Az árut a légitársaság kilenc teherszállító és 253 utasszállító repülőgépének rakterében juttatják el a célállomásra.

 A kijevi Antonov Design Bureau által üzemeltetett AN-124-100M-150 típusú óriás teherszállító repülőgép képes akár 150 tonna hasznos terhet elszállítani 5 400 kilométeres távolságra.fotó: Budapest Airport


A kijevi Antonov Design Bureau által üzemeltetett AN-124-100M-150 típusú óriás teherszállító repülőgép képes akár 150 tonna hasznos terhet elszállítani 5 400 kilométeres távolságra.fotó: Budapest Airport

Tavaly novemberben a személyszállító járattal egyidejűleg az Emirates SkyCargo, vagyis a teherszállító üzletág is megkezdte budapesti tevékenységét. Az Airbus A330-200-assal heti szinten 168 tonna teherárutömeget tud kezelni az Emirates SkyCargo, ami azt jelenti, hogy járatonként mintegy 12 tonna az az árumenynyiség, amelyet az utasok csomagjain és feladott poggyászain kívül ez a gép elbír. Az Emirates folyamatosan növekvő flottájában 230 széles törzsű utasszállító van, amelyeknek rakterei rendelkezésre állnak, és ott vannak az Emirates SkyCargo kimondottan teherszállító gépei is: tizenkét Boeing 777F és két Boeing 747F. A keleti nyitás keretében tavaly március 1-jétől az azerbajdzsáni Silk Way West légitársaság heti két budapesti járatot illesztett a menetrendbe Boeing 767-300F típusú teherszállító gépekkel.

Az azerbajdzsáni Silk Way West légitársaság heti két budapesti járatot illesztett a menetrendbe Boeing 767-300F típusú teherszállító gépekkel.

Az azerbajdzsáni Silk Way West légitársaság heti két budapesti járatot illesztett a menetrendbe Boeing 767-300F típusú teherszállító gépekkel.

A kizárólag légi teheráru-szállítással foglalkozó azeri légitársaság heti két járatot indít a bakui Heydar Aliyev nemzetközi repülőtér és Ferihegy között. A budapesti Liszt Ferenc repülőtéren harminchat légicég van jelen, évi 92 ezer tonna árut szállítanak légi úton, és ez a mennyiség nő. Fejlett elektronikai és gyógyszeriparával Magyarország természetes központja lehet a légitársaságok áruszállító repülőgépeinek.

Forrás:Magyar Nemzet

Hozzászólok a cikkhez

Az e-mail címet sehol sem publikáljuk.A kötelezően kitöltendő mezők jelölése *

*


7 + = tizenhárom

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Görgetés az oldal tetejére