2019, február 19. kedd
Főbb hírek

Reklám

Szárnyalt az Airbus 2015-ben

Szárnyalt az Airbus 2015-ben

Minden kitűzött célját túlteljesítette az Airbus európai repülőgépgyártó 2015-ben: 635 repülőgépet adott át összesen 85 ügyfelének, köztük tíz új vevőnek. 2014-ben 629 utasszállítót állítottak forgalomba. Az Airbus 13 éve folyamatosan növeli gyártási kapacitását.53 légitársaság 1036 gépre adott le megrendelést 2015-ben, ebből 897 rövid- és középtávon használt keskeny törzsű és 139 darab a hosszabb útvonalakon használt széles törzsű típus.

1769054

Ezzel iparági rekordra, 6787-ra nőtt az Airbus fix megrendelésállománya, melynek összértéke listaáron 996,3 milliárd dollár – közölte mai évértékelő sajtótájékoztatóján Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója. „Ez a kereskedelmi
és gyártási teljesítmény egyértelműen igazolja, hogy a repülőgépek iránti globális kereslet töretlenül nő. 2015-ben az Airbus lefektette a szilárd alapjait annak, hogy továbbra is megfelelő kapacitással és változatos termékkínálattal tudja kiszolgálni a légitársasági ügyfeleit” – tette hozzá Fabrice Brégier.

Az új generációs hajtóművekkel szerelt Airbus A320 neo (new engine option) az amerikai és az európai hatóságoktól is megkapta a megfelelő légialkalmassági bizonyítványokat, mindössze öt évvel a program elindítását követően – derül ki a cég közleményéből. (A típus a jelenleg is nagy tételben gyártott A320-as család továbbfejlesztése.) 14 gépet adtak át az Airbus A350 XWB típusból, teljesítve az üzemeltetők felé tett vállalásokat.

Készül az A350XWB ultra hosszútávú járatokra alkalmas változata,  amely 19 órás járatokat is teljesíteni tud

Készül az A350XWB ultra hosszútávú járatokra alkalmas változata,
amely 19 órás járatokat is teljesíteni tud

A részben kompozit építésű, extra széles törzsű repülőgép üzemeltetői az Airbus és az iparág legmodernebb és leghatékonyabb repülőgépét használhatják, maximális komfortot biztosítva az utasaiknak. Finisbe érkezett a típus következő variánsának fejlesztése is, a hosszabb, A350-1000 XWB főbb alkatrészeit most véglegesítik a különböző fejlesztési helyszíneken Európában. Az Airbus A330neo, a világ legnépszerűbb szélestörzsű repülőgépének új generációs hajtóművel szerelt változata is jól halad, elkezdődött az első gép hajtóműpilonjának és a szárnyat csatlakoztató középső elemének elkészítése. Ami az A380-as óriásgépet illeti, tíz évvel az első felszállást követően a program elérkezett a megtérüléséhez.

14 gépet adtak át az Airbus A350 XWB típusból,  teljesítve az üzemeltetők felé tett vállalásokat.

14 gépet adtak át az Airbus A350 XWB típusból, teljesítve az üzemeltetők felé tett vállalásokat.

Idén három fejlesztéssel rukkol elő az Airbus: az A321-es modell hosszú távú útvonalakra felkészített változata a transzatlanti járatokon is igen költséghatékony megoldást biztosít, miközben az A330-ast alkalmassá teszik rövidebb távú, de nagy forgalmú útvonalak költséghatékony üzemeltetésére: a gépet akár 400 utas háromezer tengeri mérfölden belüli eljuttatására is felkészítik. Ez nagy fel felszállósúlyt jelent rövidebb hatótáv mellett, vagyis a gépet nagyobb igénybevételre kell felkészíteni. Készül az A350XWB ultra hosszútávú járatokra alkalmas változata,
amely 19 órás járatokat is teljesíteni tud.

MTI

BN-LU556_airbus_J_20151221063956

Az új generációs hajtóművekkel szerelt Airbus A320 neo

Airbus delivers record number of planes

Airbus delivered a record number of planes in 2015 but failed to dethrone Boeing as the world’s biggest aircraft manufacturer.The European company delivered a record 635 planes last year, compared with a tally of 762 jets for Boeing.However, Airbus said it had 1,036 orders after cancellations, compared with 768 for the US company.The number of orders fell by 29% and 46% respectively following two years of strong growth.Airbus delivered 491 jets from the A320 family, 103 A330s, 27 A380 super-jumbos, and 14 A350 XWB planes.

Airbus hopes to deliver more than 650 planes this year, with the wide-body A350 expected to help it close the gap.The company missed its target for 15 deliveries of the A350 in 2015 by one plane following shortages in cabin equipment. At least 50 planes are expected to be delivered this year.Despite signs that demand for aircraft was slowing, Airbus remained upbeat about the health of the aviation industry.

The International Air Transport Association (IATA) recently lowered its long-term forecast for air traffic, and warned that low oil prices have hurt the economies of emerging markets such as Russia and Brazil.Airbus announced a late firm order for three A380s – the first sale for the 500-seater plane for the whole of 2015. The buyer is thought to be Japanese airline ANA.Chief salesman John Leahy said the A380 was “still very important” despite poor sales.He blamed US engine maker Pratt & Whitney for a delay in the first delivery of the new A320neo.

Airbus opened its first US factory in Alabama in September and will open a second facility in China in Tianjin next month.

BBC

Hozzászólok a cikkhez

Az e-mail címet sehol sem publikáljuk.A kötelezően kitöltendő mezők jelölése *

*


2 + = kilenc

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Görgetés az oldal tetejére